nathalinchen

Dagen efter dopparedan.

Publicerad 2011-12-25 15:01:45 i Allmänt,

Tjenahejsan.
Nu har det varit jul.
Eller... Tekniskt sett är det ju fortfarande jul, det är ju juldagen. Och i USA firar man väl inte julen förrän idag? Det tror jag iallafall.
Men men.
För oss är själva juldelen över.
Typ.

Var hos mormor och morfar igår. Där var även min morbror, hans sambo och min kusin. Och min mamma såklart.
Började dagen med Kalle Anka, som traditionen säger. Sedan belv det "Kan du vissla Johanna?" och efter det mat...
En grej jag tänkte på när min kusin (som är 7 år) bröjade prata om julklappar var, herregud var man så ettrig? Haha. Jag var precis likadan, om inte värre, det vet jag. Det var höjdpunkten på julafton, att få öppna paket.
När man var liten. Nu är det för mig julmaten och sällskapet jag bryr mig om. Vissa kanske aldrig växer ifrån julklapparna..? Det vet man ju inte.
Fast även om julklapparna inte är det viktigaste sååå fick jag ju ändå lite paket att öppna.
Fick pengar, Britney Spears parfym ( Cosmic Radiance), Underkläder, strumpbyxor, en jäääättefin ring, två halsband, varav det ena var handgjort från min kusin , gulligt hehe.

Av Michelle fick jag ett smyckesskrin, två olika badoljor och ett skohon! (Nej, vi firade inte julafton ihop, vi träffades i fredags)
Fick iallafall allt jag behövde! =D

Nu ska jag bara vänta tills imorgon, då bär det av till elgiganten för att skaffa mig en ny telefon. Mellandagsrean har ju börjat och det står fortfarande ingenting om att dom ska sänka priset på mobilen jag vill ha, men vi får se imorgon :) Jag vill ha den imorgon då det nästan är den enda dagen nu i veckan som jag har tid att köpa den. Hehehehe.

Fast nu ska jag äta choklad, som jag fick i julklapp från jobbet! Och så ska jag fortsätta läsa min bok.
Köpte ju Natascha Kampusch bok, "3096 dagar".
Jag hade fått för mig att Natascha var hon som blev kidnappad av Fritzl, men det var ju inte hon. Men det spelar ingen roll, för boken är spännande ändå. Man blir förvånad över hur folk kan ha sådana sjuka beteenden att de låser in någon i en källare på det viset...
Nu ska jag fortsätta.
hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela