nathalinchen

Strong enough?

Publicerad 2011-12-11 11:23:36 i Allmänt,

Läste i ett gammalt inlägg, att jag skulle skriva något positivt om mig själv varje gång jag skrev i min blogg.
Vad fan hände med det?
Det undrar jag med.
Jag läste på Sandra-Lies blogg att hon börjat med det.

Sen funderade jag, man kanske ska göra det. Det stärker kanske självkänslan lite`? Ökar självförtroendet. Eller något.

Nu gäller det bara att komma på något positivt med mig själv.
Det får komma i ett annat inlägg. Kanske.

Det var skönt att träna igår. Riktigt skönt. Idag har jag träningsvärk.
Men det gör inget. För jag såg att jag gått upp 1,5 kg sedan invägningen. Vem har jag att skylla? Mig själv såklart.
Det funkar INTE att tillåta mig själv att äta godis och chips, och sedan tro att jag kan hålla det lagom. Vad är lagom?
Lagom är inte att kränga en hel Pringle's bara för att man får äta det.
Lagom är inte att istället för att äta mat, att äta onyttiga grejer.
Lagom måste vara att kunna ha självdisciplin nog att känna efter och tänka "nej, det är bra nu".
Den självdisciplinen har inte jag.
Jag vet att om jag säger att jag bara får äta på helgerna, då gör jag det.
Men att sen utöka det genom att komma med undanflykter "Ja men det är ju ändå julmånaden, så nu får man äta".
Vem fan säger att man bara äter chips och godis under julmånaden? Ingen. Det är bara lama ursäkter för att gå tillbaka till gamla fula ovanor och bli en fläskafia igen. Jag vill inte gå tillbaka dit.
Som Michelle också skrivit, att man mår bättre UTAN det.
Nu kanske det är dags att ta tag i sitt liv igen.
Jag vet att jag inte kommer nå mitt delmål till nästa invägning. MEN jag tänker inte gå upp mer än vad jag redan har gjort.
Jag kan om jag vill, och jag vet att jag vill.
När jag fyller 23, så ska jag ha nått min målvikt!
Faktiskt.
Bara så ni vet.

Idag ska jag på fioluppvisning, eller vad man kallar det?
Min söta kusin Moa ska iallafall spela fiol på Stadsbiblioteket. Vi ska dit. Jappjapp.
Mysigt!

Sen ska jag inte göra mycket mer. Ska iallafall tvätta resten av tvätten. Alla sängkläder. Är ju rätt jobbigt när man vill byta sängkläder och inser att, fan, jag har ju inte tvättat resten. Nu är första lasset inne. Good, huh?

Fast nu ska jag nog ta mig en dusch. Sedan fixa håret. Det gjorde jag igår men nu har ja svettats jättemycket i sömnen av någon anledning.
Undrar vad jag drömde inatt egentligen?

Ha en fin söndag
Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela